8 Nisan 2020 Çarşamba

Peynir suyundan Ekmek



Yoğurt yapmak icin kaynattığım çig sut kesilince, sirke ve tuz ile lor peynirine dönüştü mecburen..
Suyunu da ekmek icin kullandim.
Son donem cok yaygın, yararı sıkça belirtiliyor. Peynir suyu iyi bir protein kaynağı, bağırsak ve kemikler icin faydalı...

Peynir sulu Ekmek için malzemeler:
(Bu ölçülerde ile 2 ekmek yapmak daha iyi olabilir)
  • 3 bardak peynir suyu
  • 1 çorba kaşık bal
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket maya
  • 6 bardaktan  fazla un (tam buğday unu ile karışık olabilir. evde olmadığı için kullanamadım)

Üzerine erimiş tereyağlı su

Peynir suyundan Ekmek yapılışı

  • Ilık peynir suyuna maya bal koyup karıştırın
  • Unu ekleyerek yoğurun
  • 1 saat kadar mayalanması için üzeri kapalı şekilde bekletin
  • Fırın tepsisinde  sekil verip en az yarım saat tepsi mayası için bekleyin.
  • Keskin bıçak ile kesikler atarak. tereyağlı su sürün.
  • 185 derecede 30 dakika kadar sürede pişti ekmek ( Fırınınıza göre ayarlama yapmayı ihmal etmeyin.)
  • Nur topu gibi 1,650 gramın bir ekmeğimiz oldu :)
 Sıcak sıcak tereyağı ile tadım yapmak adettendir!



Ben oldum olası ekmeğim kabuğunu (simitin de) çıtırını severim. İçi çok etli olması tercihim değil. Ekmeğı pişirmeden fırça ile su sürüp, süzgeç ile un serpme ,fırının tabanına su dolu bir kap koyma önerisini mutlaka deneyeyim bir sonraki sefere!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)