17 Nisan 2020 Cuma

Çay menüsü


Hhmmmm, 10 parmak yediren, 10 puan alan , gercekten hazırlaması kolay pratik bir cay menusu karsinizda...
Hafif ve leziz, üstelik firin çalistirmaya gerek biraktirmayan bir menu

Tavada kıymalı börek
Kereviz saplı patates salatası
Yoğurtlu buğday salatası
Sütlü tatlı (tarif asagida)
Sıvı yagli bisküvi

Tavada Kiymali böreği nasıl yaptım ?

  • Su, sut, sıvı yağ karisimin yufkaya dürüp, kıymalı içten her tarafına yaydım.
  • Rulo gibi sardim.
  • Iki tarafli, Dikdörtgen seklinde tava kullandigimi belirtmeliyim.. Hafif yaglanmis tavaya ruloyu ikiye bukup yerleştirdim,
  • Kisik ateste ara sıra tavayı ters döndürerek pişirdim. 
Yoğurtlu buğday salatası:
Kabak, salatalık çiğden rendelenir sarımsaklı yoğurt ve haslanmış buğday ile  buluşturularak
hafif ve çoook lezzetli salataya dönüşür, sihir büyü yok :=)
Sunum icin, domates çanaginda sunum da fena degil, ne dersiniz?
Benzer kabaklı bulgur salatası tarifi icin tıklayın...



SUTLU TATLI
Kisi basi 1 kasik olcusu ile hazirliyorum...
3 kisilik olcu :

3 kasik un ( 2 kasik pirinc unu +1 kasik normal un)
3 kasik seker
3 büyük cay bardagi sut(su +sut karisimi da olur)
Surely karistirilarak muhallebi hazırlıyoruz...


  • Tatliyi servis edeceğiniz kapların dibine kek / bisküvi parcaciklari koyun. Biz ıspanaklı kek parçaları koyduk
  • Uzerine sade muhallebiden paylastirin , birazını ayırın..
  • Tencerede ayirdiginiz muhallebiye Bitter cikolata katip ,sicagiyla karistirdiginizda eriyecektir. En üstenin de çikolatalı bu karisim..
  • Afiyet olsun
  • Gerçekten kolay ve hafif bir tatli, tek zor yani beklemesi, yoksa 10 dakikada hazır. Ki bizim evdeki şahıslar sıcak sıcak tüketmeyi tercih ediyor :)) Beklem derdi yok!



Ohhh afiyetler olsun

1 yorum:

  1. Zahmet edip, ne güzel hazırlamışsınız, sunumlarda çok şık, elinize sağlık. Yoğurtlu buğday salatası çok cazip görünüyor.

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)