26 Mayıs 2015 Salı

super bir kek tarifi

Super bir tarif gercekten, herkese tavsiye ederim. Aksam karanliginda hemen fotograflayip paylasmak istedim...
Oncelikle mikser, cok cirpma filan yok, ugrastirmiyor. Sut yerine su kulaniyoruz, pamuk gibi yumusacik bir kek oluyor. Defalarca farkli sekilde denedim (instagmra'da paylasmistim hurmali, zemzemli umre keki) tam puan aldi. (bu iyi mi oldu bilmiyorum cunku 1 haftada 5 kek pisti Lamamutfakta, normalde 5 ayda 1 piser :))

Limonlu ve hashasli tarifi paylasiyorum, istediginiz cesit kek yapabilirsiniz, uzumlu, kakaolu, meyveli....

Malzemeler 
3 yumurta (oda sicakliginda) 
3/4 bardak siviyag,
3/4 bardak su,
 1.5 limon suyu ve kabuğu 
*
1.5 bardak seker,
1bardak pirinç unu,
1 paket kabartma tozu ,
 2 kasik mavi hashas tohumu 
2 kasik damla cikolata
1.5 bardak un 

(Civiga yakin bir kivam olacak, unu kontrollu ekleyin)...

Kekin Yapilisi:
yumurtayi catalla cirpip  sivilari ekleyin ve karistirin.
Kuru  malzemleri karistirip, sivi karisima ekleyin.Hamur homojen olana kadar karistirmaniz yeterli...
170 derece soguk turbo Fırında 25-35 dakikada pisirin.

Notlar:
Damla cikolata cok az eklemistim, ama cok yakismis, artirilabilir ;)

5 yorum:

  1. burdan yorum yazmayı özlemişim ya Hu :))
    benim gözüm senin umre kekinde.
    bakalım ne zaman yapmak nasip olacak.
    bu kekin için de ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık. Peki biz yaparken mikser kullansak olur mu?

    YanıtlaSil
  3. Sayfanızı severek takip ediyorum senelerdir, hele "Bana Benden Reçete" bana da reçete oluyor.Yüce Yaradan'a emanet olun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar ozel ki bu yorum benim icin... O reçeteyi unutmusum ben tamamen...

      Sil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)