29 Eylül 2011 Perşembe

OT 5: Misir gevrekli Kurabiye


Gecenlerde misir gevregi kutusunun ustunde misir gevrekli tavuk tarifi gorunce deneyeyim demistim. Sonra ne oldu? Hatirlayamadim mazeretleri ama henuz hayat gecmedi bu dusunce.
Bundan habersiz PP, Okurlarimdan tarifler yazi dizisine hediye olarak "misir gevrekli kurabiye" tarifi gonderince "Misir gevrekli tavuk yoksa kurabiye var" diye slogan dusunmekten kendimi alamadim ;) Neyse, PP'ye 
tesekkurlerimizi sunuyor ve tarife geciyoruz:


Misir gevrekli kurabiye
Malzemeler:
1 su bardağı un
3 su bardağı mısır nişastası
1 su bardağı pudra şekeri
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
150 gr yumuşak margarin
2 tane yumurta
Üzerine:
1 kase cornflex mısır gevreği ve


4 yemek kaşığı sarelle
1 tepeleme yemek kaşığı margarin
veya
1 paket dr oetker bitter glazür
veya
1 paket sütlü çikolata
3 yemek kaşığı krema


Yapılışı: 

  • Yoğurma kabına toz malzemelerin hepsini alın ve karıştırın. Margarin ve yumurtaları ilave edip güzelce yoğurun. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparın, avcunuzun içinde yuvarlayın ve yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizin. Önceden ısıttığınız fırında üzerleri renk değiştirmeye başlamak üzere gelene kadar pişirin.
  • Kurabiyeler soğuduktan sonra mısır gevreğini avcunuzun içinde biraz ufalayın ve aşağıdaki seçeneklerden birini uygulayın:
- Sarelle ve margarini eritin, gerekirse bi iki kaşık su ekleyin. Karışım donmadan hızlı hareketlerle kurabiyeleri önce saralleye sonra gevreğe batırın ve servis tabağına dizin.
- Glazürü sıcak suda bekletin, eridikten sonra bir kaseye alın ve aynı işlemi uygulayın.
- Kremaya teflon tavaya alın ve kaynama noktasına gelene kadar ısıtın. İçine çikolatayı kırın ve hızlı hızlı karıştırıp eritin. Aynı işlemi tekrarlayın.

Afiyet olsun!


13 yorum:

  1. eline sağlık canım.güzel bir gün diliyorum.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel görünüyor, mutlaka nefis bir kurabiyedir.Ellerinize sağlık.

    Sevgiler;

    YanıtlaSil
  3. bi kerede ben denemistm bunu guzel oluyor. Ellerine saglik :)

    YanıtlaSil
  4. bende yapmayı planlıyorum mısır gevreklı kurabıye ama ne zaman yaparım Allah bilir. üzeri çıtır çıtırdır bende mısır gevreklı patates yapmıştım harıka bır yemek olmuştu kurabıyeler çok güzel gorunuyor ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  5. Napcaz senin bu tembelliğini sevgili LM bilemiyorum ki:))

    YanıtlaSil
  6. PP imdada yetişir her daim:))
    her ikinizi de öpüyorum napıyım kurabiyelerden de yiyemedik zaten:PP

    YanıtlaSil
  7. neye niyet neye kısmet durumları yani :)

    bugünde benim bşıma geldi
    erişteli mercmekli çorba yapıyom dedim

    tam sıra erişteye geldi
    aaaaaa erişte yok :/

    ne demiş atalarımızdan oktay usta
    mutfakta çareler bitmez
    attım içine biir ovuç şehriye
    ohhh mis gibi oldu elime sağlk :)

    bu arada seninde eline sağlık :D

    YanıtlaSil
  8. nefis bir tarif ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  9. Turk kadinlarinin becerisi ve zekasi herderde deva masallah
    Guzle gorunuyor kurabiyeler

    YanıtlaSil
  10. ELİNE SAĞLIK LAMACIĞIM.NEFİSLER....

    YanıtlaSil
  11. Herkese yorumlar icin tesekkurler, yalniz onemle belirtmek istiyorum bu kurabiyeler Papatya Prenses'in ellerinden cikti "ellerine saglik" dilekleriniz de ona gidiyor, bana degil :)
    ben sadece girisi yazip, geri kalani kopyaladim.
    Sezar'in hakki Sezar'a :)

    YanıtlaSil
  12. Canımmmmmmmmmm offf offf offf bayıldım ben bu tarifeeee :))))

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  13. Çok alışmışız okumadan veya yarım okuyarak yorum yapmaya :)

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)