9 Mayıs 2019 Perşembe

Tepsi Kebabı

Grup iftari icin hazirlamistim ..
"Ay bu kebap boyle olmaz!" diyecekler diye bastan aciklayayim :)
Iddiali degilim, bir cok tarife baktim farkliliklar mevcut, isminde de (Tepsi Kebabı , sini kebabi, ) malzemelerde de .. kendimce yorumladim, sonuc begenildigi icin de paylasiyorum.

Hatay  , Antakya , Kilis civarlarının meşhur tepsi kebabi icin Malzemeler : ...

10+ kisilik
1 kilo karisik  koyun - dana kiyma
2 sogan
1 demet maydanoz
Sarimsak
3-4 kapya biber
5-6 yesil biber
Kirmizi toz biber, pul biber, tuz
Zeytinyagi, salca

Yagli oldugu, piserken de cok sulandigi icin uzerine ayriyeten salcali sos dokmedim..
Sogan, sarimsak, biberler, maydanoz robotta guzelce cekilir...
Kiyma, baharatlar, biraz zeytinyagi ve salca eklenerek guzelce yogurulur...
tepsiye dosenir. Guzel pismesi icin kalin yapmayin ama pistigi zaman cekiyor, kenarlari bos kaliyor,bu sebepten genisce yaymakta fayda var

200 derecede 20 dakika pistikten sonra uzerine, biber ve domates dizin 10 dakika kadar daha pisince hazir. (Ben fanli pisirdim, firininiza gore ayarlayin sureyi mutlaka! )
Afiyet olsun!

Iftar menumuz:

Hanim aga corbasi (enfesss)
Hatay Tepsi Kebabı 
Sehriyeli pilav
Firin posetinde patates kizartmasi
Salata
Yogurtlu bulgur koftesi
Ev yapimi tursu
Ev yapimi visne suyu
Gul tatlisi
Balkabakli islak kek


Gorsel: yemek.com 'dan alintidir... Misafir gelince foto çekmeme, çekememe sorunsalı 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)