12 Mayıs 2019 Pazar

Bitlis mutfağından yoğurtlu kofte

`Bitlisli arkadasa gidince, annesinin bizim icin hazirladigi yoğurtlu kofta ile karsilandik.(benim değişik tatlar denemeyi, sevdiğimiz bilir sagolsun)
Fellah köftesi hazırlanıp uzerine sarımsaklı yogurt , yeşil mercimek, salcali soğanlı sos ile servis ediliyor... Gerci herkes ,özellikle gencler, kendi damak tadına gore sırayı değiştirdi :)
Tek çeşit bir ogun olacak bir yemek. Tum icerikleri ayri ayni sevdiğimiz icin, hepsi bir arada halini de sevdik. 
Afiyetler olsun

Kissadan hisse:

“Yiyiniz içiniz; fakat israf etmeyiniz! Çünkü Allâh isrâf edenleri sevmez.” (A'râf, 7/31)

Imamin biri sehir disina cikacakken, yerine vekil birini birakmis. "Cuma hutbesini guzel yap" diye de tembihlemis.
Cuma gunu gelince, o kisi "Yeyiniz, iciniz fakat israf etmeyiniz!" ayetini okuyup minberden inmis... Herkes saskin "bu kadar kisa hutbe mi olur?" diye...
Imam donunce "Cuma hutbesi cok kisaydi " diye sikayetler duymus, sahisa da "boyle olur mu!" diye sasirmis...

Vekil ne boyle yaptigini  gostermek icin imamin hutbe verdigi cuma namazi cikisi , cemaati durdurup "Imam ne anlatti bugun?" diye sormus. "imam, cok iyi bir hatiptir, cok guzel seyler anlatti" deyip durmuslar ama asil konuyu anlatamamislar. "peki ya gecen hafta hutbede ne vardi?" diye sorulunca herkes eksiksiz hatirlayip : Yeyiniz, iciniz fakat israf etmeyiniz" demis...

Anladiniz siz onu...
Sozun guzelligi, uzunlugu degil, hedef aldigi kisiye ulasmasi, akilda kalmasi...
iste boyle sevgili okur

3 yorum:

  1. Madem öyle ben de kısaca elinize sağlık diyeyim o zaman :) Hayırlı Ramazanlar

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık. Ben böyle bulgur köftelerin yapmayı çok seviyorum ama evdekiler yemiyor diye yapamıyorum. Geçen ramazan sırf haşlama diye içli köfteyi yememişlerdi😣

    YanıtlaSil
  3. Dolu ve keyifli bir blogunuz var,takibe aldım. Sizi de beklerim https://dizifilmkitaptavsiye.blogspot.com/ Sağlıcakla Kalın.

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)