2 Nisan 2018 Pazartesi

yildiz sehriye salatasi


Makarna salatasi en sevdigim yemeklerdendir. Morali bozulunca cikolata pasta yiyenlere inat bana makarna salatasi vermelisiniz, ciddiyim.
Eskiden sosisli salamli severdim, artik evimize girmiyor. Tavuk, ton balik gibi hayvansal eklemeler olsa da cogunlukla vejetaryen oluyor ... Bugun de makarnagilleden sehriye salatasi ile karsinizdayim..

Hem gorunusu, hem tadi, ev ahalisine, misafirlere gonul rahatligi ile yapilacak bir salata...
Gorsel acisindan yildiz sehriye tercih ediyorum ama tel, arpa sehriye, kuskus da olur elbet...
"markete gitme zamani gelmis!" denilen bir gun yaptigim icin benimki cok zengin icerkli olmadi ama zenginlestirmek icin onerileri veriyorum. Zaten salata icin sInIr yoktur, miktar icerik damak tadiniza, evdeki malzemelere kalmis..



Sehriye salatasi icin malzemeler:

Sehriyeyi haslamak icin:
3 bardak yildiz sehriye
5-6 bardak kaynar su
Zeytinyagi
Tuz

Yogurt,
Garnitur,
Evde var ise, arzu edilirse:
Mayonez
Sarimsak,
Misir,
Dereotu,
Ceviz,
Kornison tursu ...
Sehriyeli pilav gibi de yiyebilirsiniz..
Bu cuvali kullaninca hep Zeynep'i hatirliyorum cunku cok kullanyor sunumlarinda :)


Sehriye salatasi nasil yapilir?

1 baradk sehriyeyi yag ile rengi koyulasmaya baslayincaya kadar kavurun.
1 bardak sehriye dah aekleyip 2-3 dakika daha kavurun.
Son 1 bardak sehriyeyi ekleyip kaynar su ve tuzu ekleyin .
(3 asamada kavurunca, renk farkliligi da ortaya cikiyor ...)
Sehriyeler pisince altini kapatip katistirma kabina alip sogumasini bekleyin

Yogurt ve garnituru ekleyin, diger malzemeleri de katip karistirin servise hazir...
Salata dedim ama ana yemek olarak da tuketiyorum sahsen...
..
Afiyet bal seker olsun...



6 yorum:

  1. Bunalımdayken tabi ki ilk aklıma gelen gofret ve cips vs oluyor ama eğer diplerde isem (yemekten kesilme halini saymazsak tabi!) önce tuzlu ve mümkünse mayonezli bir şeyler sonra tatlıyı tercih ediyorum. Geçen gece sade nodıl yapıp, bol mısır, turşu ve mayonezle yedim mesela. :)

    Şu öndeki kaseyi de alayım canım, sağol şimdiden. bana da beklerim, öptüm bye

    YanıtlaSil
  2. beklerim derken, eve mi bloga mi :)

    YanıtlaSil
  3. Ay valla bana da sadece yemek verin. Ben olsa yerim. Pasta salata kelle paça 😝😋😋😋
    Her türlü yemek itinayla her vakit yinir :))
    Ellerine sağlık canım çekti 🙈

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)