21 Nisan 2019 Pazar

2018'in kitaplari


2018'in sonu , hadi olmadi 2019'un basında yayınlanması gereken yazı ..
görsellerini ekle, yorumları artar vs derken kaldı ama belki birilerinin isine yarar diye, tabi ki bana da hatırlatma  niyetli, bugüne kısmetmiş :)
 serenad - zülfü livaneli :okunması gereken 10 Turk kitabi listelerinde gördüğüm, ne zamandır okumaya planladigim bir kitap idi, nihayet okudum.

Bu dünyada sana kötülük yapmak isteyen insanlar çıkacak karşına, ama unutma ki iyilik yapmak isteyenler de çıkacak. Kimi insanın yüreği karanlık, kimininki aydınlıktır. Geceyle gündüz gibi! Dünyanın kötülerle dolu olduğunu düşünüp küsme, herkesin iyi olduğunu düşünüp hayal kırıklığına uğrama! Kendini koru ..., insanlara karşı kendini koru!


 Sermin Yasar - dedemin bakkala ve dedemin bakkala -cirak:
her yasin okuyabilecegi, nasıl keyifli bir kitap! Bazen kendim o çırak gibi hissediyorum, ya da hissetmek istiyorum:)

 orhan pamuk kırmızı saçlı kadın
200 sayfalık kitabin , 130. sayfa civarında takıldım. internetten özetini okurum nasılsa deyip, kitabi kütüphaneye geri verdim. Aaaa olaylar olaylar... Okumadigim kısımda asil kitabin en can alici olayları varmış. Kalan sayfalari da okudum...

 ahmet günbay yıldız : Anilar da yakılır...
o kadar muteesirim ki kitabin adini bile hatirlamadim. kütüphane gorevlilerine de fırsat bulunca sitemde bulunmak istiyorum,neden bu kitabi girişte secme kitaplar arasına koydular diye..
"kitaplar da yakılır" diyor ve imkanın olsa bu zarin kitaplarını yakardım, cok özür dileyerek şahsından ve hayranlarında...


Tokat- Avustralyali çok tanidigim yok ama bu kitaptan yola ciakrak, her kesim, her yas grubu uyusturucu kullanan, sadakatten haberi olmayan tipler diye düşünebilirim... dizisi de çekilmiş, biraz göz attım... "benim Adim kirmizi" da her bölümde farklı karakterin konuşmasıni, bazen ayni olayı farklı karakterden dinlemeyi çok sevmiştim. Burada da farklı karakterlerin gözünden (ama dilinden deigl) kronolojik sirayla, anlatıyor olayları.. tarz olarak fosuma gitti yani. Ceviri de akici idi, okumasa kolay. 
Konuya gelince : arkadaslar, aile bir pazar günü mangal partisine bulunuyor. Sinir bilmeden, anne nazıyla büyüyen simarik cocuk (4 yaşında) oradaki birindenn tokat deyince aile onları dava ediyor...

  Anthony Burgess- Otomatik Portakal
Stefan zweig -mecburiyet ve Amok kosucusu
Khaled Hosseini Bin muhtesem gunes Beyaz diş jack london : Z'ye hediye getiren arkadaşım " galiba seviyesine çok uygun olmadı ama .. " demisti... Olsun ben okudum... Gercekten de detayları, vahşiogeleri ve asil mesajıitibariyle gayet büyük kitabi

Muhteşem Gatsby - kitabi tamamen okuyamadım ama filmini izledim ve çok beğendim. Leonardo Dicaprio'nun nihayet Oscar almasına üzüldüğümü söylemiş miydim? "O'nun kadar Oscar kazandım!" esprilerime son vermek durumunda kaldım çünkü:)






1 yorum:

  1. Ahmet günbay için seninle konuşana kadar hiç öyle düşünmemiştim çünkü okduğum yaş itibariyle öyle derin okumalar yapan biri değildim henüz. Ama ne zaman 40ını aşmış birinin elinde görsem,pöf çocuk kitabı o derdim. nasıl okuduysam artık :D neyse işte öyle.

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)