23 Ocak 2019 Çarşamba

Kuru fasulyeli humus

HUMUS, Amerika'da keşfettiğim bir lezzet desem  yanlış olmaz. Orta doğudan gelen bu lezzet
 veganlar için çok ideal oldugundan cok yaygın ... Özellikle Trader Joes market zincirinde çok farklı çeşitlerini denedim... 

Turkiyede bu bolluk olmayınca iş başa düştü... Mutfak robotumun motoru yeterli olmadıgı için sırf humus için yeni robot aldık :)

Temel olarak humus nohuttan yapılıyor ama her turlu bakliyat ile de denebilir. Pancar ile pembelestirilebilir ,  maydanoz, fesleğen  ile yeşillenebilir.. Hem renk, hem tat için damak tadınıza gore ayarlama yapabılırsınız...

Kuru fasulyeli versiyon karşınızda ...

Malzemeler:
1 kase haşlanmış kuru fasulye 
3 diş sarımsak
3 kaşık zeytinyağı
3 kaşık tahin
Yarım limon suyu
Kıvamı ayarlamak ve robotta çekmeyi kolaylaştırmak için su
Tuz

Üzeri için kavrulmuş susam , zeytinyağı, susam

Humus yapılışı:
Mutfak robotunuza haşlanmış kuru fasulyeyi ve biraz su koyarak çalıştırın
Diğer malzemeleri de yavaş yavaş ekleyin..
Ara sıra robotu durdurup karıştırın ..
İstediginiz kıvama ulasınca servis edin ..



  • Şahsen Tahini az, ekşisi fazla severim, siz de ağız tadınıza gore malzemelerin miktarını ayarlayınız....
  • Beypazarı kurusu ,kraker , galata kanki humus ile, ayırmayın :)
  • Sandviçlerin içine ekstra lezzet ve bejin için sürebilirsiniz. tosta da yakışıyor, Lama demedi demeyin...
  • Partilerde, ikram sofralarında (kahvaltı için ile) kale gibi servis edebilirsiniz

  • Yapmışken çok yapıp, cam kasede buzluğa attığım oluyor..


2 yorum:

  1. İnanmıyorum lama blogunu güncellemiş😱😱
    Humus severim ben de, Ramazanda sıcak pide ile harika oluyor.
    Eline koluna sağlık .Ayrıca buzluk fikri de çok iyiymiş.

    YanıtlaSil
  2. Bu tarifi yayınladığın an buraya uzun bir yorum yapmıştım,geliyorum gidiyorum yok? Yorumumu yedin mi Lamaa, yorumum humus değil ki amaa

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)