22 Nisan 2019 Pazartesi

Pirasa mucver

Gorsel ic ccici olmadi farkındayım ama bu lezzeti, bu nefaseti herkes tatmin, gorsun diye paylaşmak istedim. Instagramda paylastigimda cok ilgi gordu. Bir cok arkadas denedi ve hep olumlu fikir belirtti. Hatta birisi " pırasa sevmeyenlere, pırasa yediren tarif" diye reklamını yapmalısın! diye öneride bulundu:)
"Arkadaşıma ikram ettim, yedi, "ne güzelmiş, ne var icinde?" diye sordu. "pırasa" cevabi alınca ,sasırdı "ben pırasa sevmem ki!"  dedi"  " diye de anisini paylaştı..
Siz de denerseniz, benimle paylaşın lütfen ,olu rmu :)
 Ben dogacmala yapmiştim, cogu kez olduğu gibi!, ama cok benzeri tarif yemek.com sitesinde gordum.
Tam olculu olduğu icin o tarifi paylaşıyorum. Ben kek gibi tepsiye döküp pişirdim. Benim gibi pratiklik(tembellik) onceliginiz ise , bu sekilde denersiniz. Tek tek bazlayip pişirince  , yagda kizarmisina daha cok benzediği gercek :) itiraf ediyorum:)
Minikler icin cazip olsun diye muffin tarzı da pişirilebilir .

Pırasa Mücveri Tarifi İçin Malzemeler

  • 1,5 su bardağıun
  • 2 yemek kaşığısüzme yoğurt
  • 2 adetyumurta
  • 1 adetkabak
  • 5 adetpırasa (ayıklanmış, temizlenmiş)
  • 100 gramlor peyniri (arzuya göre yarım yağlı beyaz peynir)
  • 1/3 demetmaydanoz dereotu

    Kabartma tozu
  • 5-6 yapraktaze nane (arzuya göre reyhan)
  • 1/2 çay bardağızeytinyağı
  • karabiber, toz kırmızı biber,tuz
Pırasa Mücveri Tarifi Nasıl Yapılır?

  1. Pırasanın beyaz kısımınlarını çok ince ve çok minik küpler halinde doğrayın.
  2. Kabağı rendeleyin, fazla suyunu sıkın.
  3. Maydanoz ve naneyi de ince bir biçimde kıyın.
  4. Orta boy bir kabın içerisine yumurtaları, zeytinyağını ve süzme yoğurdu alın. Güzelce çırpın.
  5. Ardından üzerine pırasaları, kabağı, nane ve maydanozları ekleyin. Karıştırın.
  6. Ardından unu eleyerek ilave edin. Güzelce karıştırın.
  7. Son olarak tuz ve karabiberini de ilave ettikten sonra üzerini streç film ile kapatın.
  8. Buzdolabında bu şekilde 15 - 20 dakika kadar dinlendirin.
  9. Çıkarıp orta büyüklükte parçalar alın ve şekil verin. Yağlı kağıt serili fırın tepsisinin üzerine aktarın.
  10. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 20-25 dakika kadar her iki tarafı renk değiştirip kızarana kadar pişirin.
  11. Çıkarıp oda sıcaklığında bir süre dinlendirdikten sonra afiyetle tüketin.

    Kabak mucverine de bakmak isteyebilirsiniz ... mucver tarifi burada


2 yorum:

  1. Çoğu kez mücveri bende tepside yapıyorum. Bazen tek tek kızartmaya sabrım olmuyor. Hem daha sağlıklı hem de pratik 👌 elinize sağlık 👏 kışın gelmesine en çok sevindiğim sebzedir pırasa bayılıyorum herşeyine

    YanıtlaSil
  2. Çoğu kez mücveri bende tepside yapıyorum. Bazen tek tek kızartmaya sabrım olmuyor. Hem daha sağlıklı hem de pratik 👌 elinize sağlık 👏 kışın gelmesine en çok sevindiğim sebzedir pırasa bayılıyorum herşeyine

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)