15 Ağustos 2007 Çarşamba

Bamya

Amerikan marketlerde "Made in Turkey" yazili bir urun gorunce nasil seviniyoruz anlatamam :) Cok kullamayacagimiz bir urun olsa bile aldigim oluyor, bamyada oldugu gibi. Bay Lama Tukas marka bamya konservesini gorunce "belki sen yapinca severim alalim" dedi. Denizli'de ozellikle kurutulmus bamya cok yaygin, Bay Lama'nin evinde de cok yenir, ama o yemez :)
Neyse efendim, sevkle alindi ama ne zaman bamya yapayim mi deyince olumsuz cevap aldim, bu sebepten bamyaever arkadaslar aradim:) Buldum bir iki tane, davet ettim bamya partisine, bir sorun cikinca iptal oldu. Sonunda gecenlerde imece (potluck) usulu toplu bir bulusmamiz vardi, oraya hazirladim. Neye niyeeet, neye kismeet:)

Bu sabirli bamyanin midelere girmeden once gectigi asamalar:
Malzeme listesi
1 kutu bamya konservesi (690~ gram)
Sos icin : 1 domates, 1 kucuk sogan, 1 dis sarmisak, 1 havuc , 1 bardak domates suyu
Italyan baharati, tuz ve zeytinyagi
Hazirlanisi
Bamyalari suzup, guzelce yikadim. Yagda kavurup servis tabagina aldim. Sos malzemelerini robotta karistirip, yagda kavurdum ve bamyanin uzerine dokup karistirdim.
Guzel oldu mu evet oldu :)
Hani belki deneyen olursa, afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)