3 Kasım 2017 Cuma

Harika bir menü

Bu yaziyi sevgili kankim panpam PP 'ya ithaf ediyorum...

Her şeyi birlikte pişen makarna ve fırınlanmış karnabahar ve brokoli (tarıf burada) ....
makarna sevgimizi anlatmak ıcın kalp seklınde peynir ve olmasa da olur salamciklar ...

Daha once anlatmistim pratik ama cok lezzetli ve daha saglikli makarna pisirme teknigini 
bu sefer su sekilde hazirladim:
oncelikle kaynar suyu hazir ettim, et ya da tavuk suyu olsa daha da harika olurdu...
zeytinyaginda ( elinizi korkak alistirmayin, bol koyun) ve sarimsaklari (kabuklariyla Taskopru sarimsagi ) ve (tercihen ev yapimi) domates salcasini kavurun. Baharatlari ekleyin. Ben el emegi goz nuru kuru nane ve kekik, zerdecal, karabiber, kirmizi biber, pul biber, kimyon ve susam ekledim, hepsi birer cay kasigi.. ve tabi ki tuz...
makarnayi ekleyip biraz kavurdum, sonra kaynar su cosssss.. uzerini bir parmak gecsin, gerekirse yine ekleriz.... dayanamadim terayagi da koydum bir kasik... seviyorum kiz seni tereyag... (tercihim son donem Kebir tereyagi.. gecende bir futbol macinda (trabzonspor idi tabi) saha etrafinda reklamlarini gordum :))) )
Guzelce suyunu cekti ve ara sira karistirarak demlendi.

Icecegimiz de ev yapimi.. Ne zamandir yenmeyen  taze kuru meyveler kaynatildi, ev yapimi kayisi marmelati katilip, ates sonunce ihlamur katildi. Bitki calarini kaynatmiyoruz, sadece kaynur su icinde demliyoruz... Ilik Ilik tuketilince pek guzel...
Afiyet olsun ...

1 yorum:

  1. Allah ım ya:))) Bütün interneti talan ettim nerede diye. Teşekkürler canım kankim

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)