30 Ağustos 2020 Pazar

KALBIM KEKTE KALDI

Denemeyen kalmasin,

Deneyip unuanlar (ben gibi!) hatirlasin

Herkesler yapsin yesin diye harika bir muffin tarifini buraya birakiyorum 

Malzemeler
Katilar:
1 3/4 kap un
2 cay kasigi kabartma tozu
1/2 cay kasigi karbonat
1/2 kasik tuz
2 kasik kakao
3/4 kap seker
1 kap damla cikolata (1/4 bardak uzerine serpmek icin ayirin)


Sivilar:
1 kap sut
1/3 kap + 2 kasik yag
1 yumurta
1 kasik vanilya ozutu (kullanmadim)


Olculer : 1 kap = 3 Turk kahve fincani = Normal boy su bardagi
Yapilisi:
Firini 180 Cye isitin .
Kati malzemeleri (un, kabartma tozu, karbonat, ruz, kakao,seker, damla cikolata) genis bir kapta karistirin

Sivi malzemeleri ayri bir kapta karistirip, kuru malzemelere ekleyin.
En iyi topkek icin poturlu hamur olmasi gerektigi belirtilmis. (Ne kadar cok cirparsak o kadar iyi saniyordum, bu ise hem sasirdim hem de sevindim, sonuc da ortada!)
Topkek kaliplarina paylastirip, ayiridiginiz 1/4 bardak damla cikolatayi uzerine serpin (Biz 13 tane topkek elde ettik)
15-20 dakika kadar pisirin.


(bu gorsellerde cikolata azalatilip, tarcin kullanilmistir :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)