22 Ocak 2020 Çarşamba

Boreklik yufkadan pizza

Tatilde cocuklari simartmaca (normalde hiç istediklerini, sevdiklerini yapmayız sanki :))

Az malzemos oldu ama düşündüğümden daha leziz idi, denemenizi öneririm.
Üstüne malzemeyi keyfinize, evdeki malzemeye gore ayarlayın, her zamanki gibi...

Cahide Sultan tarifinden  yararlandım.
38 cmlik tepside yaptım. 2 kisilik diyebiliriz, yanında ev yapımı ayran limonata.. Tek kisilik de olur :))  






YUFKADAN PIZZA
MALZEMELER

  • 2 adet yufka
  • Sosu için: 1 çay bardağı süt, 3 yemek kaşığı zeytinyağı (Yufkalar kalin olduğu icin daha fazlaca koydum sosu  )
  • Kaşar peyniri rendesi (evde eski Kars kaşarı vardi, idare etti:) daha saglikli hem )
  • Sosis (Z, alisveris posetlerni yerleştirirken sosis görünce cok sasırdı " anne, sen iyi misin?" dedi. Normalde almayız çünkü ... e bu seferlik aldık çünkü tatil, cocuklar sevinsin. not bir daha almam! Yemedikce alisiyorsunuz gercekten... Eskiden nasıl severdim! nasıl canim severdi!)
  • Siyah zeytin
  • Susam! (susamı cok sevdiğimi soylemis miydim? )
  • Yazdan yapilmis domates sosu kullandım, susuz tarafından 
  • Hazirlanisi
  • Fırın tepsisini zeytinyağıyla yağlayın. yufkanın birini tepsiye serip, kenarları içe doğru kıvırın. Tepsinin kenarlarına doğru hafifçe yükseltin. Süt ve zeytinyağını karıştırıp, sosun 3 de ikisini  yufkanın her yerine sürün.
  • Üzerine ikinci yufkayı serip aynı şekilde katlayın. Kalan sosu özellikle yufkanın kenarlarına sürün.
  • Üzerine önce biraz kaşar peyniri serpin. 
  • Domates sosu durup biraz rende kasar ,zeytin, sosis dizin. Etrafina susam serpiştirin 
  • 200 C fırında, yufkanın kenarları hafif kızarana kadar pişirin.
  • Fırından almaya yakin tekrar kaşar peyniri serpip eriyince fırından alin, Sıcak Sıcak yeyin.

2 yorum:

  1. Çok güzel gözüküyor , herkese tavsiye ederim , çünkü çok güzel tarifleriniz var , ailecek çok seviyoruz :)

    YanıtlaSil
  2. portabianco yetkili servisi olarak tarifinzi beğendik.
    http://portabiancoservisi.com/

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)