21 Şubat 2011 Pazartesi

Hindistancevizli Peykek

Palmiye agaci esliginde Hindiztancevizli Peykek :)
Hindistan cevizini cok severim, kokusu, tadi... Cheesecake'e de yakisacagini dusunup ilk denememi yaptigimda yillardan 2007, aylardan Eylul idi. Ramazandi  hatta ve Turk derneginin toplu iftari vardi o gun. Firindan mis kokulu peykeki cikardim. Elimde de eldiven var aslinda ama usengecligimden ya sadece bir eldiven vardi ya da dogru duzgun takmamistim, velhasili kelam tasiyamadim ve masanin ustune koyamadan yercekimi sagolsun kendini yerde buldu! Nasil icerledim! O halimle (bakiniz Zeynep hanim 28 Ocak 2008 dogumlu!) ugrasmis yapmisim ammavelakin tadina bakamadan cop olmus :(( Ne aci degil mi!


Neyseki, simdi mutlu son ile biten "Hindistancevizli Peykek" denemem ile karsinizdayim.
Aci hatiralarin pencesinden kurtulunca , tarif de huzurlarinizda olacak:)
****
Ben kolay kolay unutmam acilari ama madem bekleyenler var, toparladim kendimi sizin icin sevgili okuyucu:)
Peykek yaparken hazir "pie crust"  kullandigim icn yillar once
"Krem peynirli kekler" basligi ile verdigim tarifi baz aliyorum.
1paket=27 g oda sıcaklığında krem peynir
1/2 kap toz şeker
1 yumurta ( oda sıcaklığında)

2 dolu kasik yogurt ya da sourcream(eksi krema)
Temel malzemelerinin yanina arzu ettiginiz aromalar. 
Genelde limon suyu katiyorum, bazen cikodamla bu sefer de hindisztan cevizi!  kavanozdaki hindistancevizini bitirmeyi hedefledigim icin hepsini kullandim, bir bardaktan cok idi! Kivam cok koyu olmasin diye de 1 Turk kahve fincani kadar sut ilave ettim. Miktarlar cok muhim degil, goz karari burada :)


Pisme gerektirmeyen, en kolay peykektarifini de hatirlatalim, guzel anilarla guzel dostlarla yenen tatlar hayatinizdan eksik olmasin temennisi ile satirlara son vereyim:)

9 yorum:

  1. mis gibi kokuyordur - evde var bir hindistan cevizi hastası- denemek gerek tez zamanda hele bir tarif çıksın ortaya! eminim mis gibi olur!

    YanıtlaSil
  2. Ellerine saglik Sevgili Lama,

    Tek kelime ile harika gorunuyor.

    Sevgilerimi gonderiyorum ve de guzel bir hafta diliyorum.

    YanıtlaSil
  3. tarifinide merakla bekliyorum sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. ben o hindistan cevizini kasik kasik yerim:))
    kocaman sevgiler,

    YanıtlaSil
  5. Harika bir tarif aslında bugün birşeyler yapmayı çok istiyordum ama hiç vaktim yok bir sürü tarif var aklımda denenecek ellerine sağlık tatlım sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Lama'cım harika olmuş, hindistancevizine bayılıyorum.

    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  7. Canım hindistan cevizine bayılırım
    ellerine sağlık misler gibi olmuş.
    Sımsıcak sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Lama'can nasılsın arkadaşım.
    bu minti kardeşini hoşgör emi pek uğrayamıyor.
    vefasızlığından değil vakitsizliğinendir bilesin.ama kalbimdesin.
    sana en kalb-i selamlarımı gönderiyorum canımcım.ellerine sağlık diyorum...

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)