1 Mayıs 2020 Cuma

Sütlaç



İnstagramda nerdeyse denemeyenin kalmadığı, her deneyenin bayıldığı  Isil ablanin sütlaç tarifini nihayet ben de denedim. 1.5 -2 saatte pirincin kendi nişastası ile yavaş yavaş pişesi işin sırrı.
Ben çok aşırı kısıkta yaptıgım için 2.5 saate yaklaştı. İftar oncesine denk gelmese daha pişmesi gerekiyordu. İlk deneme tecrübe olmuş oldu. Benim talihsizliğim diyelim. Kıvam 100 puan almasa da tadı efso := )Babanne , annane, anne sütlaçı , ne dersiniz artık :=)
Emeksiz yemek olmuyor malum... Evet uzun suruyor ama emegi az, koy malzemeyi kendi kendine pissin. Pirinci haslama gibi on hazirlik yok.

 Malzemeler:
1 litre süt
1 litre sut
1 fincan (50*60 gr pirinç)
125 gr (yarım su bardağından biraz fazla şeker)

Yapilisi:
Sut, su ,pirinc tencereye konur. Suyun yuksekligini, bir kasik ile not edin, yariya indiginde sekeri eklenecek.
Once yuksek ates, kaynayinca dusuk (ama benim gibi cook dusuk degil:)) ateste ara sira karistirarak pisirin.
Yukseklik yariya inince  (yani su ucmus oluyor) Sekeri ekleyip, karistirin bir tasim kaynatinca altini kapatin, kaselere alin....
Afiyet olsun

(Firin sutlac isterseniz, ici su dolu tepside , firina dayanikli kaplara koydugunuz sutlaclari ,sadece ust izgara acik olarak pisirmeniz gerekli)

Isil ablanin puf noktalarini hikayelerde SUTLAC basligiyla one cikanlarda gorebiirsiniz, videolu paylasimlar var .
Pirinç miktarındaki bu 10 gr sütlacınızın pişme süresine de bağlı olarak kıvamı çok etkiliyor. 50 gr la yaptığınızda iki saat pişse bile 60 gr a göre bi tık daha sulu 60 gr olarak yaptığınızda da dondurma kıvamında tam da bizim sevdiğimiz gibi oluyor.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)