1 Nisan 2020 Çarşamba

Farklı bir irmik helvası tarifi



Neye niyet, neye kismet dediğimiz bir gun

Helva yapmak demek, sabırla güzelce yağ ile irmiği/ unu kavurmak demektir...
Bu irmik helvasında durum değişik:)
Aslinda yolun basında amacimiz helva yapma degildi, Fırına girmeyen Yulaflı Kurabiye yapmak istiyorduk. Ilk aşamayı tamamladık, yani tencerede yağ, sut,seker vs kaynar iken, sıfır hiç acilmamis yulaf paketini açtım... Açtım ki ne goreyim! Ne gördüğümü soylemeyeyim...
#Evdekal doneminde gidip de marketten yulaf alacak degiliz!
Malzemeleri ziyan edecek degiliz!
#Mutfaktacareler tükenmez , aniden irmik helvası fikri aklıma geldi.. Hiç de fena olmadı!
er serde bir hayır vardır,  hiç yoktan Pratik 5 dakikada irmik helvası yapmayı basarmış olduk. 
Siz de isterseniz deneyin derim, beğenirsiniz ...
(yulafli kurabiye tarifini de denemenizi öneririm! Ben yapamadım, siz yapın yulafınız varsa :))


Malzemeler
100 g tereyeagi
2 kasik kakao (kakaosuz da deneyebilirsiniz elbette)
1.5 bardak sut
1-1.5 kap seker 

2.5 bardak irmik

Pratik irmik helvası nasıl yapilir?


*Tavada tereyagini eritin; sut ,kakao ve sekeri ilave edin.
*Kaynadiktan sonra surekli karistirarak 1 dakika kaynatın ve 
*Irmigi katin ,ve kisik ateste karistirin.
*Altini kapatip, demlenmesi icin kapagini örterek  biraz bekleyin.
Sicak sıcak, serin serin, dondurmalı, dondurmasız servis yapın,
Afiyetler olsun

Ankara'da bazı kebapçılarda yemek sonrasi irmik helvamsi bir ikram gelir ya, onun on yüz bin kati lezzet garanti :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)