23 Nisan 2020 Perşembe

Mayasız , kabartma tozsuz pizza (deneyin!)

Instagramdan  ttennishealth,  teşekkürler tarif icin!
Mayasız , kabartma tozsuz  pizza yapıyoruz, toplanın! Hem de sebzeli ama söz kimse anlayamayacak! Tabanında kabak var , mücverimsi taban mı desek? Ne derseniz deyin ama bence deneyin!



MALZEMELER:

Pizza hamuru için

  • 1 adet kabak.
  • 2.5 yemek kasini un (buğday unu kullandım) 
  • 1 adet yumurta.
  • 1 kasik Teff (isterseniz)
  • Tuz
Pizzanin üzeri icin:
  • Rendelenmiş kaşar peyniri
  • Ince dilimlenmiş sucuk
  • Kenarlari icin ,isterseniz, susam

Pizzayı nasıl yapıyoruz?
  • Kabağı rendeleyin, suyunu sıkın 
  • Üzerine yumurta ve unu, tuz ekleyip karıştırın .
  • Yağlı kağıt koyduğunuz fırın tepsisine malzemeyi döküp kaşıkla şekil verin.
  • Kenarlarına susam koymazsam olmaz. cok seviyorum.
  • 170 derece fanlı ocakta 10*15 dk pişirin.
  • Rendelenmiş kaşar ve  sucukları ekleyip bir 10 dk kadar daha pişirin 


Notlar:

  • Orijinal tarifte tabanda dere otu kulanılmış. Ben tercih etmedim.
  • Kabağın büyüklüğüne göre un miktarı artacak- azalacaktır.
  • Biraz cıvık gibi olacak hamur, şekil verirken zorlayacak ama sorun değil. Çok un eklemeyin
  • İstediğiniz malzeme ile üzerini doldurabilirsiniz. mantar harika olmaz mı mesela?

1 yorum:

  1. Tarifi hemmmen paylaştığın için teşekkürler Lamacım :)

    YanıtlaSil

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)