5 Nisan 2020 Pazar

Evde Waffle Keyfi

Yani bu waffle savdası cok anlamsiz geliyor bana.. 
Normal krepin de üstüne icine cikolata, sos, meyve, findik fistik doldurun yeyin yani waffle şaşası nedir?
Anlaşılacağı üzere ben Sevmem ama yiyene engel olmam... 

Hamurunu yapması kolay, kek tarifi gibi aslında. Waffle makineniz yoksa tost makinesinde, uygun tavada da yapılır ,neden yapılmasın yani... tarif mı veriyorum waffle karalama yazısı mı yazıyorum belli değil 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Krepin içine salça peynir sürüp verin bana ,
waffle severler de bu tarifi denesin :)

Malzemeler 
 1 adetyumurta
  • 1 su bardağısüt
  • 1 su bardağı un

  • 1 çorba kaşığışeker
  • 2 kasık sıvı yağ
  • Yarım paket kabartma tozu
  • 1 pinçik tuz (her kek,kurabıye hamuru için olmazsa olmazımdır :)


Waffle Süsleme * zenginleştirme  için öneriler:


Olmazsa olmaz çikolata kreması (Nutella, çokokrem, banada vs)


meyveler:
Muz
çilek
kivi
ananas

Kuruyemiş:
Ceviz
fındık
fıstık
badem

Ayrıca
Hindistancevizi
damla çikolata
Boncuk şekerlemeler
Krema
krem şanti
Dondurma

Hazırlanışı
  • Yumurta ve sekeri çırpıp , sut yağ ekleyin
  • Un ve kabartma tozu katıp kek hamuru kıvamı elde edin
  • Kepçe ile waffle makinesine -tost makinesine - tavaya koyarak pişirin
  • Cikolta sos. fındık fıstık meyveler ıle süsleyip servis edın :)
Waffle için öneriler:


  • Kek hamurunu üzeri iyice kapatılmış olarak buzdolabında bekletebılırsınız
  • Glutensiz un cesitleri ile de gönül rahatligi ile yapabilirsiniz
  • Tam buğday unu kullanmak isterseniz, normal un ile karisik kullanmanızi öneririm. Belki benim damak tadım ama sadece tam buğday unu kullanarak yapılan kekler, tatlılar ve hatta tuzlu hamur isleri cok yavan , tatsız geliyor bana
  • Hamuruna vanilya, kakao katarak aromasını zenginleştirebilirsiniz



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum alinca o kadar cok mutlu olurum ki kanatlanip ucarim sanki... Hadi ucur beni okuyucu ;)